|
Ekran gry
|
Ekran gry składa się z kilku części. Cztery największe to ekrany gry właściwej, które dzielą się na mniejsze (opisane poniżej). Pomiędzy górnymi a dolnymi ekranami dostępny jest ekran komentarzy, na którym wyświetlane są słowa wypowiadane przez poszczególne postaci. Gracz nie ma na nie wpływu, a w większości przypadków nie mają one większego znaczenia i wpływu na rozgrywkę.
|
|
Obraz 3D
|
Obraz gry, który będziesz obserwował najczęściej w ciągu całej gry. Prezentuje on obraz widziany oczami każdej postaci. Każdy z mniejszych ekranów, przynależący do danej osoby, posiada takie same elementy. Odpowiednio od lewej strony są to: twarz postaci przełączająca widok na ekran gry, STORE - okno inwentarza, DTS - okno skanera, STATS - ekran statystyk. Dalej na prawo znajduje się wskaźnik energii (każdy etap rozpoczyna się z pełnym zapasem energii niezależnie od tego, jaką jej ilość wyniosło się z poprzedniego etapu). Pod wskaźnikiem energii znajduje się kompas.
Wart uwagi jest jeszcze jeden element. W prawej górnej części panelu znajduje się bursztynowa ramka. Jest to ramka dowódcy grupy. Jej zaznaczenie sprawi, że dana postać stanie się tymczasowym dowódcą, który będzie dowodził pozostałymi.
|
|
Okno inwentarza
|
Okno inwentarza składa się z trzech części: plecaka, opcji oraz rzeczy niesionych. W części plecaka widzimy wszystkie znajdujące się aktualnie w plecaku przedmiotu. Listę możemy dowolnie przesuwać strzałkami, które pojawiają się w momencie dojechania do górnej lub dolnej krawędzi ekranu. Aby przełożyć przedmiot z plecaka do ręki (lub odwrotnie), należy na niego najechać wskaźnikiem myszy. Pojawi się wówczas strzałka w lewo lub w prawo (w zależności od kierunku przenoszenia). Po kliknięciu rzecz przewędruje z plecaka do ręki (lub odwrotnie), przy czym jeżeli w ręku znajdował się już jakiś przedmiot, ten z plecaka go zastąpi. Jeżeli przedmiot jest wybrany (tzn. znajduje się w ręce), możemy dowiedzieć się o nim więcej informacji. Służy do tego ikonka z symbolem litery I. Ikonki znajdujące się pod ikoną z symbolem I służą do podnoszenia znajdujących się na ziemi przedmiotów i upuszczania znajdujących się aktualnie w dłoniach. Przedmioty można podnosić także
z poziomu głównego okna gry (ekranu 3D).
|
|
Okno skanera
|
Skaner DTS, czyli Digital Terrain Scan (cyfrowy skaner terenu) umożliwia uzyskanie mapy terenu. Na mapie pokazany jest teren wokół wybranego bohatera oraz teren zbadany w czasie poprzedniej misji. Czerwoną strzałką zaznaczone jest miejsce znajdowania się postaci korzystającej ze skanera. Kierunek wskazywany przez strzałkę pokazuje, w którą stronę zwrócona jest postać. Teren niezbadany przedstawiony jest jako czarna, zakreskowana powierzchnia. Aby obejrzeć zbadany obszar należy dojechać wskaźnikiem myszy do krawędzi ekranu i przy pomocy strzałek i lewego przycisku myszy przesuwać widok. Prawym klawiszem myszy centrujemy widok na naszej postaci. Ekran skanera dostępny jest wyłącznie dla postaci, które posiadają w inwentarzu DTS. W przypadku jego braku, zamiast mapy pojawi się ekran z napisem Offline.
|
|
Okno statystyk
|
Ostatnia zakładka prezentuje ekran statystyk. Przedstawia on dane liczbowe dotyczące danej postaci. I tak od góry mamy następujące informacje: imię, płeć, zawód lub przynależność społeczna, rasa. Poniżej wartościami zobrazowane są następuje cechy: Fitness (sprawność - podstawowy wskaźnik stanu, w jakim znajduje się postać; jest to cyfrowa postać wskaźnika energii, który także znajduje się na każdym ekranie w postaci zielonych i czerwonych kropek), Physique (sprawność fizyczna - określa ogólną miarę sprawności fizycznej postaci; w pełni sprawna postać może znieść więcej ciosów i nieść większy ciężar), Agility (zwinność - wpływa na szybsze poruszanie się i ponoszenie mniejszych obrażeń przy upadku), Experience (doświadczenie - gromadzone podczas gry; określa wiedzę i możliwości postaci), Carrying (obciążenie - wyrażona w kilogramach masa niesionych przedmiotów).
|
|
|